Social Media for Business (in English)

Kurs-ID 482-2937
Datum 17.06.2024 bis 19.06.2024
Dauer 2 Tage
Unterrichtszeiten 17:00 - 20:15
Kosten 379,00 €
Abschluss Zertifikat
Präsenzkurs Keine Angabe.
mind. Teilnehmerzahl k. A.
max. Teilnehmerzahl 15
URL des Kurses Details beim Anbieter
Anmelde URL des Kurses Direkte Anmeldung beim Anbieter
spezielles Angebot für Dozenten Keine Angabe.
Veranstaltungsort
 
Online-Unterricht mit Videokonferenz alfaview

 

AbendkursBildungsgutscheinFörderfähig nach Fachkursprogramm des ESFBarierrefreier Zugang
Jak. A.k. A.k. A.

 

Beschreibung
The live online seminar is designed for specialists and managers from the areas of marketing, advertising, e-commerce, sales and product management. 
In this live online seminar, you will learn how to successfully place your product or company on social media and optimize your social media marketing. We will introduce you to the features of the most popular social media channels and help you choose the right platforms to present your products and services in an appealing way and to market them profitably.
Tips & tricks for working successfully with the most popular social networks
What is the best way to find and produce the appropriate content? In this online course, you will learn how to develop social media strategies and campaigns and how to successfully use various networks such as Instagram, Facebook and LinkedIn for advertising, sales and PR purposes.
You will learn how to analyze your target group in order to create specific content and increase your outreach. The seminar will also focus on referral marketing and show you how to build long-term customer loyalty.
Introduction to social media

- Basic terms and concepts
- Advantages and potential of social media marketing

Overview of social networks

- e.g. Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter/X, XING

Development of social media strategies and campaigns

- Objective and planning of social media activities
- Content strategy and storytelling
- Budget planning
- Performance measurement and analysis

Definition of target groups

- Analysis and segmentation of the target group
- Creation of personas
- Target group analysis tools and methods

Referral marketing

- Importance of customer recommendations
- Influencer marketing and cooperations
- User engagement and brand loyalty

Tips for greater outreach and interaction

- e.g. content optimization for more visibility, interaction with the community, using hashtags and relevant keywords

Legal aspects

- Data protection and GDPR
- Labeling requirements for advertising and sponsored content
- Copyright and usage rights


Für eine Live-Teilnahme unbedingt erforderlich:

- Handelsüblicher Computer (64-bit), Headset, Webcam
- Stabile Internetverbindung
- Mind. 2 GB Arbeitsspeicher
- Download und Installation alfaview® (für dich kostenfrei!)

Kurzer Vorbereitungscheck:

- Profil anlegen oder Login und gewünschten Kurs buchen www.alfatraining.com
- Videokonferenzsoftware herunterladen und installieren www.alfaview.com
- Technik prüfen (Computer, Headset und Webcam)
- Auf www.alfatraining.com in dein Profil einloggen und alles testen

Die Veranstaltung findet live und online statt, bitte prüfe mindestens 2-3 Tage vor Kursbeginn dein Equipment und installiere dir rechtzeitig die Videokonferenzsoftware alfaview®-Software (für dich kostenfrei!). Solltest Du ein Firmennetzwerk bzw. einen Firmenrechner nutzen, kläre bitte zuvor die Installation sowie Verwendung von alfaview® mit der entsprechenden Abteilung ab!

 

Schlagworte
facebook, twitter, xing