Conflict Management (in English)

Kurs-ID 444-2380
Datum 02.07.2024 bis 04.07.2024
Dauer 2 Tage
Unterrichtszeiten 17:00 - 20:15
Kosten 379,00 €
Abschluss Zertifikat
Präsenzkurs Keine Angabe.
mind. Teilnehmerzahl k. A.
max. Teilnehmerzahl 15
URL des Kurses Details beim Anbieter
Anmelde URL des Kurses Direkte Anmeldung beim Anbieter
spezielles Angebot für Dozenten Keine Angabe.
Veranstaltungsort
 
Online-Unterricht mit Videokonferenz alfaview

 

AbendkursBildungsgutscheinFörderfähig nach Fachkursprogramm des ESFBarierrefreier Zugang
Jak. A.k. A.k. A.

 

Beschreibung
This live online seminar is designed for all interested parties, employees, junior managers and executives from all business units.
In this live-online-seminar, you will learn how to identify conflicts at an early stage and find suitable solutions. We will teach you strategies on how to manage conflict discussions in a confident and solution-oriented way. After the online course, you will be able to prevent workplace conflicts in the long term and ensure a positive team spirit.
Strategies for conflict management and mediation & de-escalation techniques for successful conflict resolution
Wherever people interact and work together, conflicts arise. The most important aspect is how to deal with them: By conducting conversations in a professional way, conflicts can be managed confidently in order to add to a constructive working environment. Conflict awareness and conflict analysis also help you to find effective solutions faster in difficult situations, which contribute to the success of the company or the project.Introduction to conflicts

- Definition of conflicts
- Different types of conflict and how they arise

Reflection on individual conflict behavior

- Identifying personal conflict patterns
- Dealing with own emotions in conflict

Conflict analysis

- Analyzing and structuring conflict situations
- Identifying conflict parties and their interests

Strategies for conflict resolution

- Finding compromises and win-win solutions
- Improving cooperation and teamwork

Mediation and de-escalation techniques

- Basics of mediation
- Communication and negotiation techniques for mediation
- De-escalation strategies for defusing conflicts

Structure of a successful conflict discussion

- Preparation and structuring of conflict discussions
- Active listening and emphatic communication
- Using constructive conversation techniques

Preventing conflicts in the long term

- Early identification of conflict potential
- Performance tracking and measuring

E-mail and newsletter marketing

- Developing an e-mail marketing strategy
- Supporting a positive communication culture
- Conflict prevention strategies in organizations



Für eine Live-Teilnahme unbedingt erforderlich:

- Handelsüblicher Computer (64-bit), Headset, Webcam
- Stabile Internetverbindung
- Mind. 2 GB Arbeitsspeicher
- Download und Installation alfaview® (für dich kostenfrei!)

Kurzer Vorbereitungscheck:

- Profil anlegen oder Login und gewünschten Kurs buchen www.alfatraining.com
- Videokonferenzsoftware herunterladen und installieren www.alfaview.com
- Technik prüfen (Computer, Headset und Webcam)
- Auf www.alfatraining.com in dein Profil einloggen und alles testen

Die Veranstaltung findet live und online statt, bitte prüfe mindestens 2-3 Tage vor Kursbeginn dein Equipment und installiere dir rechtzeitig die Videokonferenzsoftware alfaview®-Software (für dich kostenfrei!). Solltest Du ein Firmennetzwerk bzw. einen Firmenrechner nutzen, kläre bitte zuvor die Installation sowie Verwendung von alfaview® mit der entsprechenden Abteilung ab!

 

Schlagwort
mediation